PART I: Το 1868, ο Γάλλος γλύπτης και ζωγράφος Jean-Baptiste Carpeaux (1827-1875) φτιάχνει από μάρμαρο το περίφημο πολυμορφικό γλυπτό του "La Danse" -αναπαριστώντας τον χορό του θεού Διόνυσου, με τις Βάκχες- κι ένα χρόνο αργότερα τοποθετείται στην πρόσοψη της Opera Garnier, στο Παρίσι. Το έργο επικρίθηκε ευρέως ως άσεμνο και τον Αύγουστο του 1869 δέχτηκε επίθεση αγνώστου και βανδαλίστηκε με μαύρο χρώμα. Κατόπιν αυτού η Όπερα το μετακίνησε στο εσωτερικό της, αλλά και πάλι υπήρχαν αντιδράσεις από τους σεμνότυφους της εποχής που έλεγαν: "Πως είναι δυνατόν να έρθουν στην Όπερα αξιοσέβαστες κυρίες και να αντικρίζουν γυμνά κορίτσια!" Το 1964, το γλυπτό του Carpeaux, για να προστατευτεί από την ρύπανση, μεταφέρθηκε στο Μουσείο του Λούβρου και στην θέση του, στην πρόσοψη της Όπερας Garnier, τοποθετήθηκε ένα αντίγραφο του Jean Juge. Το πρωτότυπο μεταφέρθηκε το 1986 στο Musée d'Orsay του Παρισιού, όπου και εκτίθεται.
PART II: Το 2005, ο διακεκριμένος Αμερικάνος γλύπτης Joel Shapiro (1941, New York City) γνωστός δυναμικό του έργο που αποτελείται από απλά ορθογώνια σχήματα, προσκλήθηκε από το Musée d'Orsay να συμμετάσχει μ' ένα έργο του στο project με τίτλο "Correspondences" σχετικά με την πολυπλοκότητα της τέχνης. Ο Joel Shapiro επέλεξε να αντιπαραθέσει το έργο του -που το ονόμασε "20 Elements"- με τον "Χορό" του Jean Baptiste Carpeaux, συναρμολογώντας 20 ξύλινα στοιχεία, τοποθετώντας τα στο σωστό σημείο (σε σχέση με το "La Danse")
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου