Όλοι έχουν φανταστεί ταξίδια με τα κλασικά θρυλικά τραίνα, όπως το "Orient Express" και το "Trans-Siberian", αλλά υπάρχουν μερικές εκατοντάδες θεαματικών σιδηροδρομικών διαδρόμων - λιγότερο γνωστών – οι οποίες είναι πιο προσιτές στο ευρύτερο κοινό και πρόκειται για πραγματικά εντυπωσιακές διαδρομές μέσα σε απίστευτα τοπία.
Otavalo - Ibarra & Salinas", Ecuador
Η σιδηροδρομική γραμμή "Tren de la Libertad" ενώνει τη πόλη Otavalo με την Ibarra & Salinas, που βρίσκονται στο βόρειο τμήμα του Ισημερινού.
Η γραμμή έχει ανακαινιστεί πρόσφατα, περνά από την κοιλάδα Chota, ανάμεσα σε στενές ορεινές προεξοχές, ανατριχιαστικές γέφυρες, μεγάλες σήραγγες και προσφέρει μια όμορφη βόλτα μέσα από στο μοναδικό φυσικό περιβάλλον.
Είναι χαρακτηρισμένη σαν ένα κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ισημερινού και η σύνθεση της αμαξοστοιχίας αποτελείται από κόκκινα ξύλινα βαγόνια που τα έλκει μια ασημένια ντηζελάμαξα με ζωγραφισμένα κατά μήκος των πλευρών της, τα χρώματα του Ισημερινού.
Jasper - Prince Rupert, Canada
Η σιδηροδρομική εταιρία "VIA Rail" προσφέρει ένα ταξίδι δυο ημερών μεταξύ του Jasper που βρίσκεται στα καναδικά Βραχώδη Όρη και το οποίο καταλήγει στο Prince Rupert στην ακτή του Ειρηνικού.
Οι επιβάτες έχουν την ευκαιρία να απολαύουν την πανοραμική θέα του εθνικού πάρκου του Jasper, χάρη στα εξαιρετικά μεγάλα παράθυρα και τα ανακλινόμενα καθίσματα των βαγονιών. Επίσης τους παρέχεται και ένα πλήρες γεύμα και διανέμεται δωρεάν κρασί.
Το ταξίδι περιλαμβάνει μια ολονύκτια στάση στο Prince George. Όλο το χρόνο μπορεί κάποιος να κάνει κράτηση για τις εκδρομές που διοργανώνονται το χρονικό διάστημα από μέσα Ιουνίου μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Brisbane – Longreach, Australia
Από το 1996 το "Spirit of the Outback" διατρέχει δυο φορές την εβδομάδα τα 1.325 Km της διαδρομής από το Brisbane μέχρι το Longreach, μέσω Rockhampton.
Το ταξίδι διάρκειας 24 ωρών γίνεται διαμέσου της καυτής ερήμου του Queensland, και ο επιβάτης μπορεί να απολαμβάνει με άνεση τη επική διαδρομή - βουνά, πεδιάδες και ακτές - μέσα σε κλιματιζόμενα οχήματα και τη δυνατότητα πλήρους service ποτού, φαγητού, ύπνου, καθώς να μεταφέρει μαζί και το αυτοκίνητο του με τη συνολική τιμή του πακέτου να ανέρχεται στα 165 δολάρια.
Το "Spirit of the Outback" αποτελείται από 15 βαγόνια και έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι 204 επιβάτες.
Nice - Digne les Bains, France
Η σιδηροδρομική διαδρομή του "Train des Pignes" στη Νότια Γαλλία μεταξύ Nice (Νίκαια) και Digne, είναι μια γραφική βόλτα διάρκειας τριών ωρών, που διέρχεται μέσα από βουνά και ακολουθεί (παράλληλα) ορμητικά ποτάμια.
Η γραμμή συνολικής απόστασης 151 Km άνοιξε το 1890 και περιλαμβάνει ένα εντυπωσιακό αριθμό των σηράγγων (27 συνολικά) και η μία από αυτές είναι 3,5 Km μακριά.
Οι σταθμοί είναι μικροί, γραφικοί και στολισμένοι με ζαρντινιέρες και Vintage ρολόγια.
Belgrade - Bar, Serbia & Montenegro
Η σιδηροδρομική γραμμή απόστασης 476 Km, που συνδέει τη πρωτεύουσα της Σερβίας (Βελιγράδι) με το λιμάνι Bar του Μαυροβουνίου στην Αδριατική, είναι μια εκπληκτική διαδρομή, που έχει αρκετούς τακτικούς ταξιδιώτες που είναι λάτρεις της.
Το τραίνο ταξιδεύει μέσα στα βουνά του Μαυροβουνίου και περνάει από 250 σήραγγες και 400 γέφυρες.
Η εντυπωσιακότερη γέφυρα της διαδρομής, είναι η κοιλαδογέφυρα που περνάει πάνω από την εθνική οδό στη περιοχή Mala Rijeka, η οποία υψώνεται στα 200 μέτρα και έχει μήκος μισό Km.
Fianarantsoa - Manakara, Madagascar
Αυτό το τροπικό τραίνο μεταφέρει επιβάτες από τα τέλη της δεκαετίας 1920 μέσα στη καταπράσινη ζούγκλα στα νοτιοανατολικά της Μαδαγασκάρης, από τη πόλη Fianarantsoa μέχρι την Manakara.
Δεν είναι μια glamorous διαδρομή, αλλά είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξερευνήσετε αυτό το κομμάτι της Μαδαγασκάρης.
Κάποια από τα βαγόνια χρονολογούνται από το 1890 και διαδρομή σχηματίζει ένα πραγματικό σιδηροδρομικό σαλίγκαρο.
Η γραμμή έχει απόσταση μόνο 160 Km, αλλά η διαδρομή μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 12 ώρες!!!
Yatsushiro - Hayato, Japan
Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Yatsushiro με το Hayato, είναι ο καλύτερος τρόπος για να ταξιδέψει κάποιος φθηνά στο Kyushu, το τρίτο σε μέγεθος νησί του Γιαπωνέζικου συμπλέγματος, εκεί όπου "φιλοξενούνται" μερικά από τα μεγαλύτερα ενεργά ηφαίστεια στον κόσμο.
Η "φιδίσια" διαδρομή δίπλα από το ποταμό Kumagawa, είναι μια από τις πιο γραφικές της χώρας, διατρέχει το βραχώδες έδαφος του νησιού μέσα από ένα θεαματικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο, με θέα το ενεργό ηφαίστειο Sakurajima.
Curitiba - Paranagua, Brazil
Η γραμμή κατασκευάστηκε το 1880 και ελίσσεται ανάμεσα στα βουνά του Serra do Mar βουνά κατά μήκος των νοτιοανατολικών ακτών της Βραζιλίας.
Εάν πάρει κανείς υπόψη του τη γεωγραφία της περιοχής, αυτή η γραμμή είναι ένα εκπληκτικό κομμάτι της μηχανικής.
Ένα ακόμα εντυπωσιακό γεγονός είναι ότι οι μισοί από τους άνδρες που απασχολήθηκαν στη κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής έχασαν τη ζωή τους. Η απόσταση της διαδρομής από το Curitiba στη Paranagua είναι 100 Km και το ταξίδι διαρκεί περίπου 3 ώρες, μέσα από 14 σήραγγες και 30 γέφυρες.
Το εντυπωσιακότερο σημείο της διαδρομής είναι στη περιοχή του Carvalho, όπου το τραίνο κυριολεκτικά "βρίσκεται στον αέρα" με τη θέα στο καταπράσινο τροπικό δάσος να κόβει την ανάσα.
Ένα από τα happening της διαδρομής είναι το γεύμα με στιφάδο βόειου κρέατος, που προσφέρεται στην ιστορική πόλη του Morretes, που είναι μια σπεσιαλιτέ της πολιτείας του Παρανά.
Gloggnitz - Murzzuschlag, Austria
Η γραμμή "Semmering" που συνδέει το Gloggnitz με το Murzzuschlag στην Αυστρία, έχει χαρακτηριστεί σαν ένα αριστούργημα σιδηροδρομικής μηχανικής, η οποία μάλιστα έγινε με πρωτοποριακή σύλληψη για την εποχή που κατασκευάστηκε.
Η γραμμή απόστασης 41 Km, κατασκευάστηκε από το 1848 έως και το 1854 στα βουνά της Αυστρίας, έχει πάνω από 100 γέφυρες.
Το 1998 ανακηρύχτηκε από την UNESCO σαν μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς, πολλοί το αποκαλούν σαν το πρώτο "αληθινό σιδηροδρομικό βουνό" και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά επιτεύγματα.
Ο άνθρωπος πίσω από την κατασκευή του "Semmering railway" είναι ο Ιταλός Carlo di Ghega, πρωτοπόρος μηχανικός των σιδηροδρόμων.
Το υψηλό επίπεδο των σηράγγων, γεφυρών και άλλων τεχνικών έργων, έχουν εξασφαλίσει τη συνεχή χρήση της γραμμής από την εποχή της κατασκευής της και μέχρι και τις ημέρες μας
Η γραμμή "Semmering" είναι χαραγμένη να διέρχεται μέσα από ένα εντυπωσιακό ορεινό τοπίο και οι σταθμοί στεγάζονται σε πολύ όμορφα κτίρια, σχεδιασμένα έτσι ώστε να αποτελούν οάσεις αναψυχής, που πρόσφερε ο σιδηρόδρομος την εποχή που κατασκευάστηκε.
Διακοπτό – Καλάβρυτα, Ελλάδα
Μία από τις πιο μαγευτικές και περιπετειώδεις διαδρομές με τραίνο στον κόσμο, είναι ο "οδοντωτός σιδηρόδρομος" Διακοπτού – Καλαβρύτων, "αψηφώντας" τις μεγάλες κλίσεις του εδάφους και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο διάσημα τραίνα του κόσμου.
Ξεκινώντας από την παραλιακή πόλη του Διακοπτού το τραίνο διατρέχει το ομώνυμο φαράγγι στα χνάρια του Βουραϊκού ποταμού και μετά 22,35 Km φτάνει στην ιστορική πόλη των Καλαβρύτων μέσα σε 60' λεπτά.
Στη διαδρομή αυτή περνάει από τούνελ, μικρούς και μεγάλους καταρράκτες, παραπόταμους και εντυπωσιακά τοπία.
Ο "Οδοντωτός" έχει εύρος γραμμής 75 cm και είναι από τις στενότερες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα.
Ο λόγος που κατασκευάστηκε τόσο στενός είναι για να χρησιμοποιηθούν μικρότερα και πιο ευέλικτα βαγόνια για την δύσκολη αυτή διαδρομή, καθώς και για την ελαχιστοποίηση του κόστους των τεχνικών έργων.
Τα έργα κατασκευής του δικτύου του "οδοντωτού σιδηροδρόμου", άρχισαν το 1889, ενώ τα εγκαίνιά του έγιναν το 1896.
Από τότε και μέχρι σήμερα ο Βουραϊκός ποταμός και ο "Οδοντωτός" πορεύονται μαζί καθημερινά, όλες τις εποχές του χρόνου, ότι καιρό κι αν κάνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου